Opracowanie i doskonalenie nowych algorytmów w celu zwiększenia szybkości i poprawy dokładności obliczeń numerycznych
Celem pracy badawczej była modyfikacja i walidacja algorytmu oraz programu do obliczania charakterystyk elektromechanicznych silników PMSM (skrót od Permanent Magnet Synchronous Motor) lub CWPMSM (skrót od Concentrated Winding Permanent Magnet Synchronous Motor) pracujących w napędach z dwustrefową regulacją prędkości obrotowej, z uwzględnieniem obliczania strat dPFe w rdzeniu magnetycznym maszyny i strat dPpm w magnesach trwałych. Prace realizowane w roku 2023 miały na celu usprawnienie algorytmu w zakresie umożliwienia prawidłowego obliczania strat cieplnych w magnesach trwałych dPpm dla tych konstrukcji silników PMSM, w których magnesy poszczególnych biegunów magnetycznych są podzielone na segmenty, przy czym może to być zarówno segmentacja osiowa (na kierunku osiowym maszyny), jak i segmentacja obwodowa magnesów (wzdłuż obwodu szczeliny powietrznej maszyny).
Pełny dostęp do artykułu przysługuje wyłącznie prenumeratorom czasopisma. Osoby nieautoryzowane nie mają możliwości pobrania dokumentu. Zachęcamy do zakupu prenumeraty w wersji papierowej lub elektronicznej, która umożliwi Państwu korzystanie w pełni z archiwum czasopisma.
Poniższe hasło umożliwia otwarcie pobranego artykułu.