Ograniczanie hałasu silników trakcyjnych – projekt i analiza wibroakustyczna
Streszczenie: W artykule przedstawiono proces projektowania nowego silnika trakcyjnego z magnesami trwałymi typu SMwsK280M16B, opracowanego w Łukasiewicz – Górnośląskim Instytucie Technologicznym. Silnik o mocy maksymalnej 650 kW i momencie maksymalnym 5900 Nm zaprojektowano z uwzględnieniem wysokiej sprawności, zwartej konstrukcji oraz minimalizacji emisji hałasu. Równolegle przeprowadzono analizy elektromagnetyczne i wibroakustyczne, umożliwiające ocenę wpływu zmian konstrukcyjnych na hałas i drgania. Wyniki obliczeń potwierdziły brak rezonansów w krytycznych zakresach prędkości obrotowych oraz spełnienie wymagań akustycznych. Prace zrealizowano z wykorzystaniem zintegrowanego podejścia obejmującego symulacje numeryczne, analizę modalną oraz badania prototypów.
Słowa kluczowe: hałas silników trakcyjnych, wibroakustyka, drgania
Pełny dostęp do artykułu przysługuje wyłącznie prenumeratorom czasopisma. Osoby nieautoryzowane nie mają możliwości pobrania dokumentu. Zachęcamy do zakupu prenumeraty w wersji papierowej lub elektronicznej, która umożliwi Państwu korzystanie w pełni z archiwum czasopisma.
Poniższe hasło umożliwia otwarcie pobranego artykułu.